• LOGIN
  • Ostukorvis ei ole tooteid.

Tere tulemast, 2019! Ehk, mis saab meie uusaastalubadustest

Hei, kallis ettevõtlik naine! Loodan, et 2019. aasta saabus Sul rõõmsalt kärtsu ja mürtsuga armastatud inimeste seltsis. Aga, kas kõige selle käigus andsid ka mõne uusaastalubaduse?

Muide, ma ei küsi seda niisama – tuleb välja, et tervelt 42% ei ole kunagi ennast nendega sidunud ning neid, kes aasta alguse puhul endale mõne lubaduse annavad on vaid 41%. Mina kuulun viimaste hulka. Loomulikult võib eesmärke seada ja erinevaid lubadusi anda kogu aasta vältel. Lihtsalt aeg, mil üks aasta vahetub teisega on hea, mil teha kokkuvõtteid ning samal ajal ka uusi plaane.

Ilmselt oled juba aru saanud, et minu seekordse postituse fookus ongi just uusaastalubadustel, aga eelkõige just nendest kinni pidamisel. Tegelikult on aastavahetusest möödas juba enam kui 2 nädalat ja märkamatult on kätte jõudnud värskelt alanud aasta 17. päev. Aga, ma ei ajastanud seda postitust üldsegi mitte juhuslikult just tänasesse päeva. Statistika järgi on teiseks nädalaks unustanud oma alanud aastaks antud lubadused juba enam kui 30% inimestest? Tegelikult loobub oma eesmärkidest tervelt 25% juba peale esimest nädalat!!!

Mina ise armastan eesmärke seada ning nendega seonduvaid tegevusi planeerida. Juba mitmendat aastat veedan seetõttu aastavahetuse paiku tunde lõppevat aastat kokku võttes ning uut aastat eesmärgistades ja planeerides. Sel korral pühendasin alanud aasta eesmärkide ning tegevusplaani kirjutamisele lausa paar päeva. Pealtnäha võib see küll raisatud ajana tunduda, aga oma kogemustele tuginedes tean, et aasta vältel aitab see mul hoida fookust, võtta vastu otsuseid ja olla edukam oma tegemistes. Lisaks usun, et tänu sellele on suurem tõenäosus, et ka minu unistused täituvad. Ja mis need eesmärgid muud ongi kui meie kirja pandud unistused, millele on lisatud tähtaeg. Üles kirjutamine aitab neil järge pidada. Sellepärast soovitangi kõigil lisaks eesmärkide seadmisele need ka kirja panna. Loomulikult on oluline siis ka nendest kinni pidada ja sihipäraselt tegutseda oma eesmärkide nimel.

Kui nüüd veel korraks statistikasse süüvida, siis tervelt 93% uusaastalubadustest ei saa teoks. 60% inimestest loobuvad neist juba 6. kuul. Muide, keskmiselt antakse sama lubadust 10 aastavahetusel ilma, et need õnnestuksid. Eelkõige tuleneb see asjaolust, et eesmärgid seatakse valesti ja lubadusi antakse kergekäeliselt. Kui need on hägused ja liialt üldised, on nad paraku juba eos ebaõnnestumisele määratud. Siin on nimekiri 10 peamisest uue aasta lubadusest, mida on keeruline pidada:

1. Kaalu kaotada/ saada treenituks

2. Suitsetamisest loobuda

3. Õppida midagi uut

4. Süüa tervislikumalt

5. Vabaneda võlgadest

6. Säästa raha

7. Veeta perega rohkem aega

8. Reisida rohkem

9. Vabaneda stressist

10. Tarbida vähem alkoholi

Pealtnäha on need eesmärgid ju konkreetsed, vajalikud ja isegi ambitsioonikad, aga viis, kuidas need on seatud ning sõnastatud ei motiveeri meid pikas perspektiivis piisavalt. Meie aju üritab meid hoida mugavustsoonis ning ebakonkreetsed eesmärgid annavad talle võimaluse leida vabandusi ja põhjendusi, mis hoiavad meid vanade harjumuste küljes, tirides meid samal ajal endise elukvaliteedi juurde tagasi. Õnneks ei ole aju meie identiteet ja see, kas kuuluda enamiku hulka või teha samm 7% suunas, kelle eesmärgid täituvad on meie enda otsustada,. Kui järgida õigeid reegleid ning tehnikaid, siis ei ole eesmärkide saavutamine ja oma elukvaliteedi parandamine üldsegi nii keeruline ülesanne.

Oma koolitusel “Motivatsiooni booster naistele” räägin muuhulgas ka sellest, et enamus eesmärke on võimalik saavutada kõigest kahe aastaga. Ja nii see tõepoolest ongi! Tundugu need siis nii suured ja hirmuäratavad kui tahes. Samuti on võimalik saavutada 30 päevaga enam kui 3 aastaga. On lihtsalt tarvis end distsiplineerida, kujundada õigeid harjumusi ning teha vajalikke praktikaid 30 päeva järjepanu. Seega kui soovid oma eesmärke saavutada, siis tuleks järgida paari põhimõtet ning Sinu unistused hakkavad järk-järgult täituma. Lisan siia need sammud eraldi punktidena:

1. Alusta oma eesmärkide kirja panemisest – soovitavalt S.M.A.R.T põhimõttel. Tegemist on akronüümiga inglisekeelsetest sõnadest: S-Specific (täpne), M-Measurable (mõõdetav), AAttainable (saavutatav), R-Relevant (asjakohane), T-Time Specific (ajaliselt määratletud). Selliselt on meil lihtsam oma saavutusi jälgida ja mõõta ning raskem oma tegevusetust põhjendada. Samuti tuleks eesmärgid üles märkida oleviku vormis. Seega – selle asemel, et kirjutada “Sellel aastal soovin kaalu kaotada.”, kirjuta: “Minu kehakaal on vähenenud 8 kg võrra tervislikult moel kuupäevaks 1.06.2019.”.

2. Mõtle, kas oled oma eesmärkide saavutamisest huvitatud, või soovid nendele pühenduda – kui oled vaid huvitatud, siis oled nõus nende pärast tegema tegevusi, mis on Sulle kasulikud ja lihtsad. Kui aga oled pühendunud, siis oled valmis astuma välja oma mugavustsoonist ning andma endast maksimumi. Pea meeles, et mugavustsoon on kõikide edulugude surm. Varem või hiljem lükkab elu Su sealt nii või naa välja.

3. Leia oma eesmärkide “Miks?” – mõtle põhjustele, miks on Sulle antud eesmärgi saavutamine oluline. Kui need puuduvad, siis on väga raske end motiveerida ja oma mugavustsooni hüljata.

4. Pane paika väiksemad „teeviidad” – tükelda eesmärgid pisemateks osadeks, et need tunduksid saavutatavad, siis on lihtsam oma mugavustsooni hüljata. Lisa igale n-ö teeviidale tähtaeg, et oleks võimalik saavutuste kulgu jälgida. Nt. Kui soovid kaotada 1. juuniks 8 kg oma kehakaalust, siis jaota see eesmärk järelejäänud kuude peale ning määra, kui palju peaksid kaotama eelnevatel kuudel, et plaan õigeaegselt täituks.

5. Määra ja pane kirja oma preemiad – mõtle läbi, kuidas ennast premeerid, kui eesmärgid ning väiksemad vaheetapid on saavutatud. Me peame harjutama end oma saavutusi märkama. Vastasel juhul elame vaid ühest eesmärgist teiseni ning unustame hetki nautida. Preemia määramisel ole loominguline. Peamine on, et see oleks motiveeriv, aga samal ajal ka asjakohane. Näiteks võid lubada endale mõne uue kingapaari, mõnusa spaapuhkuse või hoopis kohvikuõhtu sõbrannaga.

6. Loo omale uus kasulik harjumus – vali mingi tegevus, mille igapäevane sooritamine aitab Sul oma eesmärki saavutada. Näiteks, kui soovid kaotada kaalu, siis loo endale igapäevane treeningrutiin. Alusta väikeste sammudega. Esialgu on oluline, et tekiks harjumus iga päev sama tegevust korrata. Pea meeles, et kasulikum on teha 15 minutit trenni 5 korda nädalas, kui kaks tundi üks kord nädalas! Seega alusta väikselt ning suurenda treeningu mahtu ja korduste arvu järk-järgult. Eneselegi märkamatult hakkab selliselt tegutsedes peale paari kuud Su füüsiline vorm ning enesetunne paranema.

Enesemotiveerimiseks leiad soovitusi minu artiklist “9 võimalust enesemotiveerimiseks naisettevõtjale”.

Lõpetuseks teen ka üheväikese väljakutse! Kutsun üles kõiki pühendama järgmised 30 päeva oma eesmärkidele neid 30 päeva järjest üles kirjutades. Vahet ei ole, kas oled tänaseks juba oma uued eesmärgid paika pannud, või sead neid omale alles esimest korda. Alustan sellega ka ise juba sellel reedel (18.01.2019) ning oleks tore, kui minuga liituks ka teisi. Aega võtavadantud väljakutsega seotud tegevused igapäeva toimetuste kõrvalt vaid 15-20 minutit, aga Sinu elukvaliteeti võib see muuta olulisel määral. Juhendi väljakutseks leiad siit:

1. Alustuseks võta endale märkmik ja kirjutusvahend – tuletan meelde, et eesmärkide kirjutamine on oluline etapp. Selliselt oled protsessis sees ning annad oma unistustele füüsilise vormi.

2. Kujuta ette, et on kuupäev 31.12.2019 – Sa vaatad tagasi mööduvale aastale ning leiad, et see on olnud seni Sinu imelisim ja edukaim aasta. Nüüd mõtle, mis peaks juhtuma, et saaksid seda öelda. Näiteks, et oled kaotanud kehakaalu. Täpsusta, mitu kg ning täienda, et see on juhtunud tervislikul moel. Või oled tasunud oma võlad, käinud unistuste reisil, saanud sisse ülikooli vms.

3. Pane see kõik kirja – usu, midagi võimsat juhtub iga kord, kui oma eesmärgid paberile kirjutad. Olgugi, et sellest on palju räägitud, siis ometi jätab enamik selle olulise sammu tegemata. Tegelikult on vähem kui 3% neid, kes tõepoolest oma unistused ja eesmärgid kirja panevad. Samas on oma eesmärkide kirja panemata jätmine ühtlasi kindlaim viis nende saavutamisega hävimisel. Muide, ainuüksi eesmärkide üles kirjutamine tagab tervelt 42% suurema tõenäosuse nende saavutamiseks.

4. Pane kirja oma 10 peamist eesmärki – on tõestatud, et 7-10 eesmärki on ideaalne eesmärkide arv. Seades rohkem eesmärke, muudab olukorra kaoseks ning raske on hoida fookust.

5. Kirjuta neid iga päev 30 päeva järjest – tee seda iga päev kordagi oma eelneval päeval kirja pandut vaatamata. Kui Sulle ei meenu, mida varem kirjutasid, siis see on täiesti ok. Pane siis paberile kasvõi vaid need viis, mis parasjagu meelde tulevad. Võib olla ongi need Sinu jaoks kõige olulisemad eesmärgid. Pea meeles, et seda tuleb teha järjepidevalt 30 päeva vältel!

Nii palju siis uusaastalubadustest. Kui otsustad väljakutsega liituda, siis võid sellest mulle teada anda Facebooki grupis Ettevõtlike naiste koda, või Facebooki lehel Inspiratsiooni Instituut.

Kui oled elust tüdinenud ja ärkad hommikuti ilma, et põleksid soovist oma eesmärke saavutada, siis ei ole Sul piisavalt eesmärke.

Edukat alanud aastat!

Viivik

19. aug. 2019

0 responses on "Tere tulemast, 2019! Ehk, mis saab meie uusaastalubadustest"

Leave a Message

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

top
© 2019 - Inspiratsiooni Instituut. kujundas funnelsmaster
X