04
okt.

0

9 võimalust enesemotiveerimiseks naisettevõtjale

Tere taas, tegus nasiettevõtja! Mõtlesin, et uurin – kas Sul on ette näidata mõni saavutus, mis ei oleks inspireeritud unistusest või eesmärgist? Minul näiteks küll ei ole. Kui aus olla, siis mul ei oleks täna näidata ette ühtegi edulugu ega õnnestunud projekti, mis ei oleks saanud alguse unistusest või ideest, millest omakorda on tekkinud eesmärk. Olgu see spordis, ettevõtluses, isiklikus arengus, tööalaselt, või muus eluvaldkonnas, on eesmärkide seadmine esimene samm nende saavutamise suunas. Lisaks oma soovide ja eesmärkide seadmisele tuleks need kirja panna, sest uuringute kohaselt tagab just see meile vähemalt 42% suurema tõenäosuse oma eesmärkide saavutamiseks. Seega ei saa eitada, et tegemist on olulise etapiga oma tegemiste eesmärgistamisel. Tegelikult soovitatakse neid kirja panna võimalikult tihti, kord nädalas, või lausa iga päev. Selliselt anname oma alateadvusele ülesande otsida lahendusi ja võimalusi endae seatud sihtide saavutamiseks. Siiski ei piisa ainuüksi eesmärkide püstitamisest ning paberile kirjutamisest, et saavutada kõike, mida soovime. Meil tuleb ka tegutseda ning selleks peab meil  jaguma motivatsiooni seni, kuni soovitu on saavutatud.

Seega on lisaks tegutsemisele üks oluline võti oma eesmärkideni jõudmisel just oskus ennast motiveerida. Me teame, kui lihtne on olla tegutsemishimuline ja motiveeritud, kui kõik läheb libedalt. Kui aga teele tekivad takistused on tegutsemiseks motivatsiooni leida oluliselt keerulisem. Tean omast käest, kuidas mõjutavad igasugused tagasilöögid meie produktiivsust. Reeglina tekib siis tahtmine lükata tegevusi edasi või need hoopiski pooleli jätta. Paraku on nii, et kui loobume oma eesmärkidest ning jääme oma mugavustsooni paigale, siis tegelikult lülitame sisse hoopis tagurpidi käigu, sest kõik meid ümbritsev liigub samal ajal ju edasi.

Oma unistustest loobumine, või tegevuste edasilükkamine ei ole lahendus. Tegelikult loetakse tegevuste edasilükkamist üheks peamiseks ebaedu põhjuseks. Seega, kes siiski soovib oma elukvaliteeti parandada ning eesmärke saavutada, peab tegutsemist jätkama ka siis, kui rada nende poole muutub künklikuks ja vajadusel ennast motiveerima. Ma usun, et igal naisettevõttjal on seda ette tulnud. Motivatsioon on justkui kütus, mida vajame teekonnal eesmärkide poole ning me ei soovi ju, et see poolel maal otsa saaks. Just sellepärast tuligi mõte kirjutada sel korral postitus, milles koondan 9 võimalust, kuidas end motiveerida. Siin need on:

1. Määra omale eesmärgid, mis sind innustavad tegutsema ja visualiseeri neid. Kujuta ette nende saavutamist viimse detailini – näe seda oma vaimusilmas, tunneta seda, proovi kuulda helisid, mis kaasnevad eesmärgi saavutamisega. Muide, endise tippsportlasena võin kinnitada, et oma tulemuste visualiseerimist teevad ka kõik edukad sportlased. Nad kujutavad ette, kuidas nad oma võistlust alustavad, läbivad ja lõpetavad, kuni sinna maani, et näevad ennast poodiumil oma riigihümni kuulamas ning medalit kaelas tajumas. Kõige parem aeg visualiseerimiseks on õhtul hetk enne magama jäämist. Eesmärkide määramisel jälgi ka, et need oleksid konkreetsed ja ajaliselt määratletud. Rohkem edukast eesmärkide seadmisest kirjutasin postituses “6 olulist sammu edukaks eesmärkide seadmiseks”.

2. Mõtle läbi oma eesmärgid ja leia oma “Miks”. Ehk, et Sul tuleks leida põhjused, miks on Sulle antud eesmärgi saavutamine oluline. Kui need puuduvad, siis on väga raske end motiveerida ja oma mugavustsooni hüljata. Näiteks tihti lubatakse endale aasta alguses, et uuel aastal hakkan trenni tegema ja saavutan parema vormi. Paraku tervelt 30% neist jätavad selle plaani pooleli juba esimesel nädalal! Samas, naised, kes teavad, et hakkavad abielluma, suudavad reeglina sama eesmärki saavutavad väga edukalt. Põhjus, miks enamus pruute on pulmas oma parimas vormis peitub selle eesmärgiga kaasnevas põhjuses. Iga naine soovib oma pulmakleidis ning -fotodel näha suurepärane välja, mis annab tema eesmärgile vajaliku “Miksi”. See, aga omakorda, annab tegutsemiseks vajaliku motivatsiooni. Seetõttu on oluline, et peale eesmärkide määratlemist, tee nimekiri põhjustest, miks soovid neid saavutada. Eriti hea oleks seda teha kirjutusvahendi ja paberi abil. Käsitsi kirjutamine tagab meile vajaliku psühho-neuro-motoorse tegevuse, mille tulemusena jõuab kirjapandu otse meie alateadvusse. Trükkimine on automaatne tegevus, mis ei nõua väga tähtede valikusse süvenemist ning kaasab seetõttu aju oluliselt vähem.

3. Otsusta, kas oled oma eesmärkide saavutamisest huvitatud või nendele pühendunud. Kui oled ainult huvitatud, siis teed nende saavutamiseks ka vaid nii palju, kui Sul on mugav ja ainult neid tegevusi, mis Sulle meeldivad. Kui aga oled pühendunud, siis leiad motivatsiooni ning tahtmist, et ületada hirme, ette kerkinud takistusi ja oled valmis oma mugavustsoonist välja tulema.

4. Tee oma eesmärgid väikesteks läbinäritavateks juppideks. Kui Sinu soov on kirjutada raamatut, siis võib selle teostamine tunduda esimesel korral keeruline, kui mitte võimatu. Kui, aga eesmärgi saavutamine näib kauge ja kättesaamatu, on keeruline leida motivatsiooni, et sellega alustada. Palju lihtsam on leida sadu põhjuseid, et endale tõestada, miks raamatu kirjutamine on mõttetu tegevus, millest kellelegi kasu ei ole jms. Samas, kui jagame antud ülesande väikesteks osadeks – nt. peatükkideks või lehekülgedeks, siis ei olegi eesmärgi saavutamine enam nii võimatu, kui alguses paistis. Juba peale esimese peatüki, lehekülje vm valmimist hakkab tekst jooksma ja raamatu kirjutamine näib oluliselt lihtsam. Kui planeerida ühe osa kirjutamine igasse päeva, siis sihikindlalt tegutsedes võib valmida 300 leheküljeline raamat vähem kui aastaga.

5. Määra oma eesmärkidele ja vaheetappidele tähtajad. Nii lood omale strateegia, milliste tegevustega ning millises järjekorras oma plaani täidad. See omakorda aitab Sul hoida fookust eesmärgi saavutamiseks vajalikel vaheetappidel. Kuna tänane maailm meie ümber on pidevas muutumises, siis soovitan Sul olla lisaks ka paindlik, et olla valmis vajadusel oma kurssi muutma. Kui mõni osa plaanist ei tööta, siis lihtsalt kohanda seda ja jätka liikumist eesmärgi suunas.

6. Premeeri ennast. Just nii! Ennast ei tohi unustada! Määra omale iga eesmärgi täitmise järel üks auhind, mida endale lubad niipea, kui soovitu on saavutatud. See võib olla näiteks õhtusöök restoranis, kinopilet, spapuhkus, reis vms. Luba preemiat endale iga kord, kui oled mõne ülesande suurepäraselt sooritanud. Seda on hea teha nii suurte eesmärkide kui ka väiksemate vaheetappide puhul. Auhind peaks lihtsalt olema Sinu saavutusega proportsioonis.

7. Otsi abi. Iga kord, kui tunned, et oled ummikus ning ei tea, kuidas jätkata, või olukorras, kus oled vajaliku motivatsiooni kaotanud, räägi inimestega. Proovi harutada probleemipundart koos sõpradega, leia sotsiaalmeediast gruppe, mis koondavad Sinuga samal alal tegutsevaid või sarnaselt mõtlevaid inimesi jms. Isegi kui teoreeriliselt oledki võimeline oma eesmärki üksinda saavutama, on oma tegemiste jagamine teistega mitmeti kasulik. Ühelt poolt kohustab meid eesmärkide kõva häälega kuulutamine nendega jätkama, teisalt aitab nendest rääkimine leida meil vastuseid tekkinud küsimustele.

8. Mõtle eelnevalt läbi, kuidas plaanid toime tulla takistustega. See ei tähenda, et peaksid hakkama oma eesmärkidest negatiivselt mõtlema. Pigem tuleb Sul olla ratsionaalne ning mõelda läbi võimalikud probleemid, mis võivad tegutsemise käigus esile kerkida. Nende puhul, mis tunduvad kõige tõenäolisemad, pane kirja, kuidas nende esilekerkimisel kavatsed nendega toime tulla. Säilita optimismi, aga ole ettenägelik. Keegi on kunagi öelnud, et parim viis sõda ära hoida on selleks end hästi ette valmistada.

9. Jälgi pidevalt, et Sul oleks piisavalt põhjuseid, et jätkata. Eriti oluline on see pikaajaliste eesmärkide puhul. Elu teeb meie eest korrektuure ja unistused, ideaalid ning plaanid võivad muutuda. Seepärast on ka mõistlik regulaarselt mõelda, kui aktuaalsed on meie varasemalt seatud eesmärgid. Ehk, kas meil on jätkuvalt piisavalt põhjuseid (Mikse), et nende poole püüdlemist jätkata. Kui mitte, siis on täiesti ok antud unistuse poole pürgimine pooleli jätta ning muuta oma kurssi. Vastasel juhul ei jätku meil vajalikku “kütust”, et jõuda planeeritud eesmärgini ja meil võib tekkida tunne, et oleme läbi kukkunud.

Mõtlesin, et pigistan ikka kokku 10 võimalust välja, aga üks jäi puudu 🙂 Oma kogemusest olen õppinud, et better done, then perfect (parem tehtud, kui perfektne). Ehk, et siinkohal sobiks öelda – parem 9 võimalust, kui mitte ühtegi. Aga, kuidas Sinul õnnestub enda motivatsiooni hoida? Võid oma nippi minuga jagada. Kontakteerumiseks võid kirjutada siia.

Soovin Sulle siis julgeid eesmärke ja piisavalt motivatsiooni, et neid teostada.

Viivika

No Comments

Reply